Iedereen kent het ANP van de vele nieuwsberichten en foto's. Ze maken het ‘ANP-nieuws‘ dat miljoenen mensen dagelijks beluisteren op allerlei radiostations. Daar zal niets aan veranderen. Maar het ANP werkt allang niet meer voor alleen nieuwsmedia. Ze produceren, verzamelen, bundelen en presenteren nieuws en informatie en zetten dit ook in voor bedrijven en instellingen, politieke partijen, gemeenten en ministeries - in allerlei vormen. 

De klant spreekt

Omdat klanten meer over een bedrijf kunnen zeggen dan de directie, laat ANP ze graag aan het woord in een speciale brochure en website. MCW ontwikkelde in samenwerking met haar internetbureau bitdifferent de brochure, website en e-mailing. Afgelopen week is de brochure verspreid onder directe klanten en relaties van het ANP. Via een e-mailing campagne probeert ANP een nog grotere doelgroep bekend te maken met de vele diensten die ze te bieden hebben. 

Neem eens een kijkje op: anp.nl/deklantspreekt

Layar

De brochure van het ANP is verrijkt met een digitale laag, die met smartphone en layar-app bekeken, beluisterd en aangeklikt kan worden. Layar legt verschillende lagen over het camerabeeld van de fysieke omgeving. Zo kan je - zonder door te klikken naar de website - in 'Augmented Reality' de ANP verkiezingsnacht van 12 september beleven en zien hoe de animaties voor Vodafone een complex verhaal helder uitlegt. Ook wordt je via Layar uitgenodigd om door te klikken naar de ANP website.