Met de komst van smartphones en tablets is het hebben van een responsive website de laatste jaren eerder noodzaak dan luxe geworden. Zeker nu Google eerder dit jaar de regels voor zoekresultaten aanscherpte; responsive sites verschijnen nu eerder in de zoekresultaten dan websites zonder schaalbaar ontwerp.

Stichting Batterijen (Stibat) is al jaren klant bij MCW en informeerde eerder dit jaar naar een responsive variant van de website. Daarnaast mocht de opgefriste huisstijl worden doorgevoerd in het ontwerp van de site, een hele update dus!

Voor we met het ontwerp aan de slag zijn gegaan hebben we een uitgebreide inhoudsanalyse gemaakt van de website. Welke inhoud is nog relevant, wat mist, en wat kunnen we weglaten? Naar aanleiding van die analyse hebben we de structuur vorm gegeven. Het belangrijkste uitgangspunt voor de structuur is om alle informatie zo eenvoudig mogelijk bereikbaar te maken voor de bezoekers.


De nieuwe structuur van de Stibat website

Nadat we deze stappen besproken hebben met Stibat zijn we aan het visuele ontwerp en de techniek begonnen. De website is opgezet met Bootstrap, draait op het Expression Engine CMS en is volledig responsive! Daarnaast sluit de vormgeving van de website nu aan op de recente print-uitingen van Stibat, met de mooie donkere kleur blauw als blikvanger.

Benieuwd geworden naar de nieuwe Stibat website? Je kan ‘m hier bekijken!