Eye-opener
Jongeren van 12 tot 16 jaar zijn online zeer actief, maar zijn zich er niet altijd voldoende van bewust dat niet iedereen goede bedoelingen heeft op internet. Aan ons de taak, in opdracht van de politie, om dit bij de doelgroep op eenvoudige doch ludieke wijze weer eens onder de aandacht te brengen, en dan wel alleen op internet. Dat resulteerde in kenjevrienden.nu; een themasite die opent als een eenvoudig spelletje, waarbij je op 'hot-or-not'-achtige wijze moet kiezen uit twee profielfoto's, met de vraag "wie zou jij als vriend accepteren?". Na vier nieuwe vrienden te hebben gemaakt, wordt de ware identiteit van één van hen onthuld en blijkt al snel dat deze nieuwe "vriend" toch niet zulke vriendelijke bedoelingen heeft.
Bekijk de website: Ken je Vrienden!
Online campagne voor een online thema
De gevaren van online vrienden worden met mensen die je eigenlijk niet kent is natuurlijk een puur internetgerelateerd thema. Om die reden wilde de politie graag dat de campagne ook alleen op internet zou worden uitgerold, met een insteek op virale verspreiding. Fijne bijkomstigheid is, dat promotie bijna vanzelf gaat (de doelgroep deelt zelf op Facebook en Twitter) en het kostenplaatje is in vergelijking met TV campagnes erg aantrekkelijk.
Meer weten over online campagnes? Check de site bitdifferent.nl