Dit weekend ging de Bright Ideas Challenge van start en landde de Generation Discover bright ideas hub van Shell als eerst in Rotterdam voor De Doelen op het Schouwburgplein.
De Bright Ideas Challenge is een online challenge, geschikt voor digibord, waar alle basisscholen in Nederland zich voor kunnen inschrijven. De challenge daagt de leerlingen uit om oplossingen te vinden voor grote vraagstukken op het gebied van water, voedsel en energie. Samen bedenken ze hun eigen creatieve uitvindingen en ideeën en er geldt maar één regel: alles mag, zo origineel, creatief en innovatief als maar kan.
Ontwerpbureau NorthernLight bedacht de Challenge en ontwierp de Hub. MCW realiseerde zowel de website als het interactieve digiboard lesplatform. In zes online stappen worden teams van leerlingen online met behulp van video en opdrachten intuïtief tot hun ‘bright idea’ begeleid. Waarna zij aan het einde, hun eigen idee via een video kunnen uploaden. De winnende ideeën zullen, samen met de leerlingen, door MCW tot professionele VR visualisaties worden uitgewerkt.
Speciaal voor leerlingen uit groep 7 zal de futuristische bright ideas dome door heel Nederland reizen en zal na Rotterdam in Helmond, Amsterdam, Enschede en Emmen staan. In het weekend is de bright ideas hub ook open voor publiek. MCW realiseerde hiervoor een online ticketsysteem.
Uit honderden ideeën vanuit het hele land werden 15 regionale winnaars geselecteerd. Tijdens de openingsdag van de tweede editie van het Generation Discover festival werden de drie landelijke winnaars van de bright ideas challenge 2017 en de publieksprijs bekendgemaakt.
Kijk voor meer informatie en alle winnende ontwerpen in virtual reality op de website van Bright Ideas.