Rijkswaterstaat viert dit jaar haar 225 jarig bestaan. Samen met TAPPAN Communicatie ontwierp en ontwikkelde MCW het concept voor een immersive experience die de bezoekers aanzet tot nadenken en onderlinge discussie over hoe Nederland er in de toekomst gaat uitzien.
De rol van Rijkswaterstaat strekt veel verder dan het aanleggen van wegen en dijken. Al meer dan 200 jaar geeft Rijkswaterstaat vorm aan Nederland, onze infrastructuur, onze veiligheid, onze leefbaarheid.
Als men de ring binnenstapt, start een 360-graden projectie over de historie en toekomst van één thema waar Rijkswaterstaat verantwoordelijk voor is. In totaal zijn er 4 verschillende thema’s. Na de projectie volgt een dilemmavraag. De bezoeker bepaalt zijn mening door op een bepaalde plek in de experience te gaan staan, waarna het systeem automatisch de stemming telt en de resultaten weergeeft.
De experience is nu geplaatst in het LEF Future Center van Rijkswaterstaat in Utrecht, maar kan op verschillende locaties worden ingezet.
Opdrachtgever: Rijkswaterstaat
Projectmanagement en beeldresearch: TAPPAN Communicatie
Ontwerp: MCW / creative agency
Bouw en realisatie: Heijmerink Wagemakers
Techniek: EAVS
AV – interactives: MCW / creative agency